Cadi kizimla yaptigimiz güzel Mamalarin tarifleri
28 Ağustos 2006,28.8.06
Kare Börek
Gecengün Esim "Sen ne zamandir Börek yapmadin bana" diye sitem edince el mahküm girdim mutfaga , Cadi kizimda bana yardimci oldu bu böregi yaparken, yapilisi oldukca basit, yemesi cok zevkli bir börek, biz ailecek cok seviyoruz :) Malzemeleri kendi yaptigim sekilde veriyorum, ben genelde cok yapiyorum cünkü Esim ise de götürüyor,




Hamuru icin:

1 kg Un
1 Küp yas maya
ilik su
yarim cay bardagi sivi yag
tuz


ic malzemesi:

500 gr kiyma
2 adet orta boy sogan
1/2 demet maydanoz
Dilim peynir
1 adet yumurta sarisi
tuz, karabiber, kirmizibiber


Yapilisi:

- Hamur malzemlerinden kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoguruyoruz ve yaklasik 1 saat mayalanmaya birakiyoruz
-Soganlari küp küp dogruyoruz(rende'den veya rondo'dan gecirmek daha iyi oluyor),maydanozuda ince ince kiyiyoruz
-Kiymayi derin bir kaba alip diger malzemeleri ekliyoruz ve güzelce karistiriyoruz
-mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde bezeler yapiyoruz ve hepsini kücük bir tabak boyutunda oklava ile aciyoruz
-ortasina kiymali harctan sürüyoruz
-kiymali harcin üzerine bir dilim peynir koyuyoruz
-kenarlarini peynir acikta kalacak sekilde kapatip tepsiye diziyoruz,
-üzerine yumurta sarisi sürüp 200 C° önceden isitilmis firinda, üzeri kizarana kadar pisiriyoruz
-afiyet olsun...
 
posted by süpürgesizcadi | Permalink |


6 Comments:


  • At 9:29 ÖS, Anonymous Adsız

    Skiscigim,bu borek harika gorunuyor. Ellerine saglik. en kisa zamanda ben de deneyecegim, BEBISKO

     
  • At 1:21 ÖS, Blogger vildan

    marifetli arkadaşım benim, geç bile kaldın böyle bir yemek günlüğü tutmakta, asıl pasta tarifleri bekliyoruz senden. öptüm seni ve minik cadını :D

     
  • At 2:30 ÖS, Blogger süpürgesizcadi

    Bebisko'cum denedin ki tarifi merak ettim, ben genelde göz karari yaptigim icin herseyi tariflerimi deneyenler olursa ayni sekilde olur mu acaba diye düsünüyorum ?

    Vildan'cim sagol canim gelinlerimin anasi (her ne kadar kocalari dogmamis'da olsa) Pasta tarifleri icin azcuk daha beklicen malum yaz aylarinda pek gitmiyo öle pasta kek falan :)))

     
  • At 10:57 ÖÖ, Anonymous Adsız

    Sakiscuuumm ben senden pizza tarifi de istiyom:)
    ama tek tek anlat:))baska turlu anlamam...

    Bebis`in:)))))

     
  • At 11:03 ÖS, Blogger süpürgesizcadi

    Valla Aynur'um bana kalsa hemen yaparim da Kocam yasak koydu ya, pizza dondurma ve bilumum tatli yiyecekler 9 ay boyunca yasaaaahhhh dedi, sadece tadimlik dediii :))))) sonra benim kafami sisiriyon sistim diye dedi :))))

     
  • At 2:42 ÖS, Blogger birten

    ayy ben burayi yeni kesfettim ya!! bu ne güzel börek,hem basit hemde börek...ne denilebilirki börek olmasi zaten güzelligini ortaya koymus bide peynirliki, gelde yapma, yapipta yeme yani:))
    ellerine saglik