Cadi kizimla yaptigimiz güzel Mamalarin tarifleri
09 Kasım 2007,9.11.07
Elmali cevizli kek
Nihayet yeni tarif ekleyebiliyorum...

Dün aksam kizim kek isteyince tarif defterimi karistirmaya basladim, nerden aldigimi hatirlamiyorum, bi blogdan yazmis da olabilirim, bi arkadasimdan almis da olabilirim, hic yapmadigimi biliyorum ama :))güzel oldu begendik ailecek, yalniz bana tarcini biraz az geldi, bi daha yaptigimda, daha az kakao kullanicam daha cok tarcin eklicem :))kullandigim kakao'nun aromasi oldukca kuvvetliymis tüm kek'e hakimeyet kurmus .....



Malzemeler:


3 Yumurta
1 Su bardagi Süt
1 Su bardagi sivi yag
1 Su bardagi seker
3 Su bardagi Un
1 Paket Vanilya
1 paket Kabartma tozu
1 cay bardagi ceviz (ben daha cok kullandim)
1 tatli kasigi tarcin
2 Corba kasigi kakao
1 adet elma


Yapilisi:

-Elmayi soyup küp küp dogruyoruz,biraz unla harmanlayip kenara koyuyoruz
-Yumurtalari sekerle güzelce cirpiyoruz
-Sütü ve sivi yagi ilave edip biraz daha karistiriyoruz
-Un,kabartma tozu,vanilya,taricini ve kakao'yu ekliyoruz
-en son Elmayi ve cevizi ekliyoruz
-Yaglanmis kek kalibina döküp önceden 180 derecede isitilmis firinda yaklasik 45 dakika pisiriyoruz, pisme süresi bitince yaklasik 10 dakika firinda dinlendiriyoruz


Afiyet olsun....








 
posted by süpürgesizcadi | Permalink |


3 Comments:


  • At 10:26 ÖS, Blogger Aynur

    Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının

    perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle

    olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe

    kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların,

    inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir

    toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği

    günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar

    geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!


    www.aynurdantarifler.blogspot.com

     
  • At 2:13 ÖS, Blogger Aynur

    merhaba

    link icin tesekkürler.inceleyecegim tabiki.ama blogunuzda göremedim yaptinizmi hic seker hamuru ile pasta.tadi nasil marzipana benzemiyordur umarim:)

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

     
  • At 9:26 ÖÖ, Blogger süpürgesizcadi

    Ben bi defa yaptim ilk oldugu icin oldukca acemi isi oldu birde acele ettim yapareken sabirsizligimdan dolayi!! güzel oldu herkes begendi ama ben begenmedim, o yüzden bloguma da eklemedim :) tadi marzipan'a benzemiyor :)))